رد کردن لینک ها

چند اشتباه در ساخت بازی (طراحی بازی )

اشتراک گذاری

1-بزرگ شروع کردن
داشتن یک ایده بزرگ عالی است ، ولی وقتی شما 10 ویژگی میخواید به بازیتون اضافه کنید اگر ویژگی اول
به درستی عمل نکن بقیه را تحت تاثیر قرار میدهد ، پس از هسته بازی شروع کنید و وقتی از پیاده سازی ان
راضی بودید بقیه رو ادامه بدید.

2-همراه نکردن پلیر با بازی
مهم نیست بازی شما چقدر مکانیک پیشرفته و جذابی داشته باشه ، وقتی پلیر نتونه با بازی ارتباط برقرار کنه و اون رو
یاد بگیره مشکل از پلیر نیست بلکه به معنای مشکلی هست که باید رفع بشه شما همیشه باید پلیر رو همراهی کنید
برای این کار میتونید یا یک اموزش جامع از بازی داخل اون بگنجونید و یا طراحی بسیار قابل فهمی داشته باشید.

3-متعهد بودن به یک ایده
یک ایده میتونه بسیار جذاب و سرگرم کننده باشه ولی حقیقت این هست که تا زمانی که پیاده سازی نشده باشه شما
نمیتونید بفهید که واقعا ایده خوب از کار دراومده یا نه ، پس نباید به ایده وابسته شد و دونست که کی ایده رو رها
کرد و به دنبال ایده دیگه ای رفت.

 

4-تمرکز بیش از حد روی داستان
ممکنه استثناء هم وجود داشته باشه که داستان واقعا مهم باشه اما تمام تلاشتون رو روی داستان نگذارید اون هم
وقتی که هنوز نمیدونید چطور اجراش کنید.

5-عجله در ساخت بازی
اگر شما در ساخت بازیتون عجله کنید نتیجه نهایی خوب نمیشه پس باید قسمتی از وقتتون رو صرف این کنید که
اجزای پیاده شده داخل بازی رو بهتر و بهینه تر کنید (پولیش بکشید) همونطور که گفته شده :
یک بازی که تاخیر میخوره در نهایت خوبه ولی یک بازی با عجله برای همیشه بد هست .

Shigeru Miyamoto

بازگشت به بالای صفحه